יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
תוכנית ל׳ | רמת החייל | נווה שרת

בית חב"ד רמת אביב

אלמגור 18 תל-אביב

כללי יסוד ברכישת תפילין ומזוזות

כללים בסיסיים במזוזה:

בכל פתח. חשוב לדעת כי יש לקבוע מזוזה לא רק בפתח הבית, אלא גם בפתח כל חדר מחדרי הבית (מלבד חדרי שירותים וכדומה).

לבדוק את כשרות המזוזה מעת לעת. המזוזות, גם אם היו כשרות, עלולות להיפסל במשך הזמן מסיבות שונות. בעיקר אורבת סכנה זו למזוזות הזולות והמשוחות (ראה בהמשך). לכן חשוב למסרן מידי פעם לבדיקה אצל סופר סת"ם מוסמך. את המזוזות הזולות יש למסור לבדיקה לפחות פעם אחת בשנה, ואת היקרות יותר – פעמיים בשבע שנים. (אולם נהוג למסור כל מזוזה לבדיקה פעם בשנה).

כללי יסוד ברכישת תפילין ומזוזות

* יש לקבוע בצער רב כי, שוק התפילין והמזוזות הינו פרוץ ביותר. השוק מוצף במספר רב של מזוזות מזויפות (מודפסות, מצולמות וכדומה) או פסולות. רבים מנצלים את חוסר הידע של ההמון ומשווקים מזוזות שאינן שוות יותר מפיסת נייר. לכן אין לסמוך על חזות חיצונית ועל הנחת יסוד שלא תמיד יש להן כיסוי. יש לרכוש תפילין ומזוזות רק במקום מהימן ומידי אנשים יראי שמים באמת.

* יש לודא היטב כי המזוזה עברה הגהה על ידי סופר סת"ם ירא שמים…

* יש להכיר את ההבדל הבסיסי ביו קלף משוח לקלף בלתי משוח. הקלף במקורו אינו נוח כל כך לכתיבה. לפיכך יש המושחים אותו בסיד מסויים, דבר המקל על מלאכת הכתיבה. משיחה זו כשרה מבחינת ההלכה, אולם היא מקצרת ביותר את אורך שנותיהן של התפילין והמזוזות שנכתבו על הקלף המשוח. הן הופכות לרגישות לשינויי מזג האויר, ללחות וכדומה. מזוזות מעטות מהסוג הזה מצליחות לשמור על כשרותן מעבר לשנה אחת.

* המזוזות והתפילין הללו הן אמנם זולות יותר, אולם כאמור, טיבם ירוד. גם רמת ההקפדה בכתיבתן היא, בדרך כלל, נמוכה יותר. לכן עדיף לשלם יותר ולרכוש תפילין ומזוזות הכתובות על קלף בלתי משוח מאשר להסתכן בטיב שעלול להיות מפוקפק. ההשקעה ב"משוחות" פשוט אינה כדאית מעבר לטווח הקצר ביותר, מה עוד שהיא גם אינה מבטיחה את קיום המצווה כראוי.

* סניפי חב"ד ברחבי הארץ מוכרים לציבור כאמינים וכמוסמכים בכל הקשור לשטח זה. ניתן לרכוש בהם תפילין ומזוזות באיכות טובה וגם לקבל יעוץ והסברה במאור פנים. 

חזרה לראש המדור 

השאירו תגובה

השאר מחובר!

אל תפספס את המגזין האיכותי שלנו שמכין אותך לשבת